0
0

نحوه صدور و تمدید گواهینامه ارزش افزوده

3024 بازدید

گواهینامه ارزش افزوده

افراد حقیقی و حقوقی برای انجام فعالیت های خرید و فروش باید گواهینامه ارزش افزوده دریافت کنند و به نوعی با داشتن این گواهینامه از سمت سازمان امور مالیاتی مودی دارای اعتبار شناخته می شوند. گواهینامه ارزش افزوده مجوزی برای فعالیت های مودی در زمان خرید و فروش کالا و خدمات و دریافت و پرداخت مالیات آن است و بدون داشتن این گواهینامه اجازه دریافت ارزش افزوده را ندارند و برای مودیان یک عمل غیر قانونی محسوب می شود و بعضی از مودیان در صورت نداشتن گواهینامه ارزش افزوده و عدم دریافت ارزش افزوده از خریداران مشمول جریمه خواهند شد.

 

شرایط صدور گواهینامه ارزش افزوده

شرط لازم برای صدور گواهی ارزش افزوده این است که ثبت نام ارزش افزوده و تشکیل پرونده مودی در اداره ارزش افزوده تکمیل شده باشد و به تایید نهایی کارشناس مربوطه رسیده باشد.

 

نحوه صدور گواهینامه ارزش افزوده

با مراجعه به سامانه ارزش افزوده به آدرس و با درج نام کاربری و رمز عبور وارد صفحه مورد نظر می شویم و درخواست گواهینامه ثبت نام را انتخاب می کنیم و اطلاعات درخواستی در این صفحه را تکمیل می کنیم و در پایان ثبت درخواست یک کد پیگیری داده می شود و باید این کد را تا زمان قطعی شدن صدور گواهینامه ارزش افزوده نزد خود نگهداری کنیم و تا قبل دریافت گواهینامه ارزش افزوده می توانیم با این کد در قسمت پیگیری درخواست را بررسی کنیم و در صورتی که نقصی در صدور گواهینامه ارزش افزوده وجود داشته باشد مطلع شویم.

 

نحوه تمدید گواهینامه ارزش افزوده

اگر قصد تمدید گواهینامه ارزش افزوده را داشته باشیم و مهلت اعتبار آن رو پایان باشد مانند مراحل بالا عمل می کنیم و فقط تیک قسمت دارای گواهینامه ارزش افزوده هستم را می زنیم و مدت زمان دریافت گواهینامه ارزش افزوده حدود 15 روز است و تا قبل از دریافت گواهینامه ارزش افزوده جدید باید اصل گواهینامه ارزش افزوده قبل ی خود را به اداره ارزش افزوده تحویل دهیم و ارسال گواهینامه صادر شده بصورت پستی یه محل فعالیت مودی ارسال خواهد شد و معمولا گواهینامه صادر شده بصورت دستی به مودی ارائه نمی شود لازم به ذکر است جهت درخواست تمدید گواهی ارزش افزوده حداقل 20 روز قبل از به پایان رسیدن اعتبار درخواست خود را ثبت کنید.

 

اگر این فیلم آموزشی برای شما مفید بوده می توانید آن را در قسمت زیر دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hamyarhesab.com/?p=1154
اشتراک گذاری:
سعید پیریایی وبسایت شخصی
سعید پیریایی هستم مدرس و مشاور مالیاتی، خوشحال می شوم تجربیات چند ساله خودم رو با ارسال مقالات اموزشی در دسترس شما دوستان عزیز قرار بدهم.
مطالب بیشتر

نظرات

6 نظر در مورد نحوه صدور و تمدید گواهینامه ارزش افزوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام و وقت بخیر
    من میخواستم برای فروش اینترنتی دیجی کالا ثبت نام کنم گواهی ارزش افزوده میخواد اگر اقدام کنم مالیاتم چجوری محاسبه میشه از گردش حساب یا از فروش دیجی کالا ؟

    30

    1. سلام وقتتون بخیر
      از اوایل سال 99 شرکتها و اشخاص برای معاملاتی که انجام میدین نیازی به گواهینامه ارزش افزوده ندارند و همون ثبت نام کافیه و نکته بعدی اینه که مالیات بر ارزش افزوده هم به مبلغ فروش تعلق می گیرد

      34

  2. سلام . وقت بخیر. اگر برای تمدید اعتبار گواهی دیر اقدام کنیم و زمان اعتبار گذشته باشه اشکالی داره ؟ جریمه میشویم یا نه ؟

    35

    1. سلام وقتتون بخیر
      جریمه نمی شوید فقط در صورت وجود فاصله زمانی بین تاریخ اعتبار گواهی نامه فعلی و گواهی نامه جدید، شما مجاز به دریافت ارزش افزوده نیستید و معمولا مشتریان هم به دلیل نداشتن گواهی نامه ارزش افزوده،پرداخت مبلغ ارزش افزوده یا حتی کل مبلغ فاکتور را تا زمان ارائه این گواهی به تعویق می اندازند.

      43

    2. سلام و وقت بخیر
      من میخواستم برای فروش اینترنتی دیجی کالا ثبت نام کنم گواهی ارزش افزوده میخواد اگر اقدام کنم مالیاتم چجوری محاسبه میشه از گردش حساب یا از فروش دیجی کالا ؟

      34

      1. سلام وقت بخیر
        گواهی ارزش افزوده دیگه صادر نمیشه جهت استعلام ثبت نام شما لطفا مشخصات خودتتون رو بهشون ارائه بدید تا در سامانه ارزش افزوده ثبت نام شما رو پیگری کنند و در مورد نحوه محاسبه مالیات هم این رو بگم که همیشه مالیات از درآمد مشمول مالیات یعنی از سود شما محاسبه که اگر شخص حقوقی باشید 25 درصد و اگر شخص حقیقی باشید به صورت پلکانی طبق ماده 131 ق م م در نظر گرفته میشه
        موفق باشید

        32