0
0

آموزش ثبت کارمزد دریافتی حق العمل کار در گزارش فصلی

2165 بازدید

قبل از مشاهده این ویدیو حتما قسمت اول این آموزش با عنوان هم قسمت اول این اموزش با عنوان ثبت حق العمل کاری در سامانه معاملات فصلی را مشاهده کنید.

در این فیلم نحوه ثبت کارمزد دریافتی حق العمل کار در گزارش فصلی توسط سعید پیریایی آموزش داده شده است حتما مشاهده کنید.

در قسمت دوم ثبت اطلاعاتی که باید توسط حق العمل کار در سامانه معاملات فصلی انجام شود آموزش داده شده است.

گام اول

صدور صورتحساب به نام خریدار

ثبت اطلاعات هویتی خریدار (حقیقی یا حقوقی) و اینکه نوع شخص خریدار مشمول ثبت نام در نظام مالیاتی می باشد یا نه و یا اینکه مصرف کننده نهایی است را مشخص می کنیم
ثبت مبلغ معامله به علاوه مالیات بر ارزش افزوده (در زمانی این فیلد نیاز به تکمیل ندارد و عدد صفر وراد می شود اینکه کالای عرضه شده جز کالاهای معاف باشد.)

گام دوم

ثبت کارمزد دریافتی حق العمل کار
زمانی که حق العمل کار وارد سامانه معاملات فصلی مش سود در صفحه اصلی یک گزینه با نام گزارش حق العمل کاری (مختص حق العمل کارها) وجود دارد (مطابق تصویر زیر)

با انتخاب این گزینه و تعیین دوره و سال مورد نظر وارد صفحه ثبت اصلاعات کارمزد می شود که در فیلد نوع گزارش دو گزینه وجود دارد (مطابق تصویر زیر)

مورد اول با عنوان اطلاعات کارمزد دریافتی
با انتخاب این گزینه و انتخاب حق العمل دریافتی از آمر یا خریدار و یا کارفرما اقدام به ثبت اطلاعات حق العمل کاری و مبلغ کارمزد دریافتی مطابق توضیحات فیلم می کنیم.

مورد دوم با عنوان اطلاعات معاملات انجام شده به نمایندگی از آمر
در ابتدا این گزینه فیلد اجبرای نیست و مودی می تواند به صورت اختیاری این فیلد را تکمیل کند و با انتخاب این گزینه حق العمل کار باید اطلاعات هر دو طرف معامله یعنی هم فروشنده و هم خریدار را ثبت نماید و بیشتر برای مشاورین املاک کاربرد دارد.

نکاته پایانی آموزش

در این فیلم آموزشی اطلاعاتی که باید توسط حق العمل کار در سامانه فصلی ثبت شود اشاره شده است و با زهم تاکید داریم قسمت اول این آموزش را به عنوان ثبت حق العمل کاری در سامانه ماملات فصلی را مشاهده کنید.

امیدواریم از مطالعه و تماشای این محتوا لذت برده باشید.
اگر براتون مفید بوده حتما نظرتون رو در قسمت پیام ها به اشتراک بگذارید و اگر سوالی هم در این خصوص دارید در بخش نظرات سایت همیار حساب حتما بپرسید، پاسخگوی شما هستیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hamyarhesab.com/?p=4170
اشتراک گذاری:
سعید پیریایی وبسایت شخصی
سعید پیریایی هستم مدرس و مشاور مالیاتی، خوشحال می شوم تجربیات چند ساله خودم رو با ارسال مقالات اموزشی در دسترس شما دوستان عزیز قرار بدهم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش ثبت کارمزد دریافتی حق العمل کار در گزارش فصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.