0
0

آموزش ثبت حق العمل کاری در سامانه معاملات فصلی

2406 بازدید

در این فیلم نحوه ثبت حق العمل کاری در معاملات فصلی توسط سعید پیریایی آموزش داده شده است حتما مشاهده کنید.

 

در قسمت اول ثبت اطلاعاتی که باید توسط آمر در سامانه معاملات فصلی انجام شود آموزش داده شده است.

گام اول

گام دوم

در این فیلم تمامی نکات مربوط به نحوه حق العمل کاری در سامانه معاملات فصلی آموزش داده شده است اما برای درک بهتر آموزش، توضیحاتی در خصوص حق العمل و حق العمل کاری و طرفین معاملات حق العمل کاری بیان شده است.

در معاملات که به صورت حق العمل کاری صورت می گیرد سه طرف وجود دارد:

حق العمل کار

شخصی است که با نام خود ولی به درخواست شخص دیگری (آمر) معامله می کند و بابت انجام این کار که حق العمل کاری نامیده می شود، حق الزحمه خود را که حق العمل گفته می شود دریافت می کند.

حق العمل کاری

قرارداد یا تهدی است که با رضایت طرفین انجام می شود که بین شخص آمر و حق العمل کار صورت می گیرد و قرار است حق العمل کار به درخواست آمر معامله ای را انجام دهد.

حق العمل

حقی است که بابت انجام کاری دریافت می شود و در تعریف بهتر ان به مبلغی گفته می شود که بابت فروش کالا از صاحب کالا دریافت می شود و به عنوان کارمزد هم شناخته می شود.

تفاوت حق العمل کار با دلال

با توجه به اینکه نوع کار حق العمل کار شباهت زیادی با دلال دارد اما یک تفاوت باهم دارند و ان هم این است که همیشه حق العمل کار به نمایندگی از طرف خریدار یا فروشنده این معامله را انجام می دهد و حق العمل خود را از یکی از آنها دریافت می کند اما دلال کسی است وظیفه معرفی طرفین معامله را دارد و نمی تو.اند به نمایندگی یکی از طرفین، معامله را انجام دهد و تعهدی نسبت به هر یک از طرفین ندارد و حق الزحمه خود یا حق العمل خود را معمولا از هر دو طرف معامله دریافت می کند مانند مشاورین املاک

نکاته پایانی آموزش

در این فیلم آموزشی اطلاعاتی که باید توسط آمر در سامانه فصلی ثبت شود اشاره شده است و در قسمت دوم نحوه ثبت اطلاعاتی که باید توسط حق العمل کار انجام شود آموزش داده شده است

امیدواریم از مطالعه و تماشای این محتوا لذت برده باشید.
اگر براتون مفید بوده حتما نظرتون رو در قسمت پیام ها به اشتراک بگذارید و اگر سوالی هم در این خصوص دارید در بخش نظرات سایت همیار حساب حتما بپرسید، پاسخگوی شما هستیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hamyarhesab.com/?p=4148
اشتراک گذاری:
سعید پیریایی وبسایت شخصی
سعید پیریایی هستم مدرس و مشاور مالیاتی، خوشحال می شوم تجربیات چند ساله خودم رو با ارسال مقالات اموزشی در دسترس شما دوستان عزیز قرار بدهم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد آموزش ثبت حق العمل کاری در سامانه معاملات فصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.