0
0

کاربرد سامانه شناسه ملی (ایلنس)

8056 بازدید

در این فیلم سعید پیریایی بصورت کامل آموزش کار با سامانه ایلنس را ارائه نموده و می توانید مشاهده نمایید.

سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی یا ایلنس ، یکی از پایگاههای اطلاع رسانی در خصوص شرکتها یا اشخاص حقوقی می باشد بوسیله این سامانه برخی از اطلاعات و مشخصات شرکتها اعم از شناسه ملی، تاریخ تاسیس، شماره ثبت، کد پستی، محل اقامت و .. می توانیم مشاهده کنیم و بعضی افراد بر این باورند که بوسیله این سامانه تمامی اطلاعات شرکتها مانند کد اقتصادی یا کد ملی اشخاص حقیقی را می توانند دریافت کنند که این تصور کاملا اشتباه است.

یکی از مشخصاتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و از این سامانه می توانیم دریافت کنیم شناسه ملی اشخاص حقوقی می باشد.

کاربرد سامانه ایلنس

همانطور که در متن بالا اشاره کردیم یکی از کاربردهای سامانه ایلنس دریافت شناسه ملی شرکتها می باشد و کاربرد دیگری که این سامانه دارد اطمینان از هویت قانونی شرکت موردنظر است. ما بوسیله این سامانه و با اطلاعاتی که از شرکتها نمایش می دهد از صحت ثبت شرکت و هویت قانونی آن مطمئن می شویم و اگر در این سامانه مشخصاتی از شرکت مورد نظر نمایش ندهد به این معنی است هنوز شرکتی با این نام به ثبت نرسیده است اما باید دقت کنیم نام شرکت را به درستی وارد کرده باشیم.

مزایای سامانه ایلنس در امور مالیاتی

با توجه به اینکه ما از طریق این سامانه به شناسه ملی شرکتها دسترسی داریم می توانیم در امور مالیاتی هم از این سامانه استفاده کنیم مثلا در زمان مورد نیاز و ضروری که قصد خرید از شرکتی را داریم و به دلیل عدم دسترسی به آن شرکت نمی توانیم گواهینامه ارزش افزوده آن شرکت را بررسی کنیم  و یکی از راهها بررسی اعتبار گواهینامه در این مواقع مراجعه به سامانه ایلنس و درج نام شرکت مورد نظر می باشد ، بوسیله این سامانه مشخصات شرکت را به دست آوریم و یکی از این مشخصات،شناسه ملی است و با مراجعه به سامانه ارزش افزوده در قسمت بررسی اعتبار گواهینامه ارزش افزوده و درج شناسه ملی شرکت فروشنده می توانیم اعتبار گواهینامه را بررسی نماییم.

نحوه استفاده از سامانه ایلنس

با مراجعه به سامانه ایلنس به نشانی http://ilenc.ir و در قسمت تکمیل اقلام اطلاعاتی، نیازی به تکمیل تمامی فیلدها نیست و اگر یکی از این فیلدها را کامل کنیم کافی است و نام شخصیت را وارد می کنیم و پس از ثبت کد امنیتی جستجو را کلیک می کنیم و اگر نام شرکت و کد امنیتی را به درستی وارد کرده باشیم مشخصات شرکت را به ما نمایش می دهد.

می توانید با مشاهده این فیلم نحوه کار با سامانه ایلنس یا سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی را با جزئیات کامل یاد بگیرید.

اگر  این فیلم آموزشی برای شما مفید بوده می توانید آن  را در قسمت زیر دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hamyarhesab.com/?p=1171
اشتراک گذاری:
سعید پیریایی وبسایت شخصی
سعید پیریایی هستم مدرس و مشاور مالیاتی، خوشحال می شوم تجربیات چند ساله خودم رو با ارسال مقالات اموزشی در دسترس شما دوستان عزیز قرار بدهم.
مطالب بیشتر

نظرات

0 نظر در مورد کاربرد سامانه شناسه ملی (ایلنس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.