0
0

نحوه ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

2582 بازدید
نحوه ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

یکی از وظایف و تکالیف قانونی مودیان ارزش افزوده، ارسال اظهارنامه هر دوره می باشد و هر دوره به صورت سه ماهه و در یکسال باید چهار دوره  اظهارنامه ارزش افزوده ارسال شود و مهلت ارسال و هم چنین پرداخت مالیات و عوارض 15 روز پس از پایان هر دوره می باشد.

برخی مودیان مهلت ارسال اظهارنامه را تا 15 روز پس از پایان هر دوره و مهلت پرداخت را هم 15 روز پس از مهلت ارسال اظهارنامه در نظر می گیرند که کاملا اشتباه است.

اظهارنامه ارزش افزوده

فرمی است که توسط سازمان امور مالیاتی طراحی شده و در اختیار مودیان ارزش افزوده قرار گرفته است و مودیان در این فرم اطلاعات مربوط به خرید و فروش کالا و خدمات ، همچنین مالیات و عوارض ارزش افزوده را به سازمان امور مالیاتی اعلام می کنند.

اقدامات قبل از ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

مودیان قبل از ارسال اظهارنامه ارزش افزوده باید اطلاعات مربوط به خرید و فروش های دوره سه ماهه را به صورت دقیق کنترل کنند و پس از اطمینان از صحت اطلاعات ، گزارش مربوط به دوره را جهت ارسال تهیه کنند.  در این گزارش باید میزان مالیات و عوارض دریافت و پرداخت شده و همچنین مبالغ مربوط به خرید و فروش کالاهای معاف مشخص شود.

نحوه ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

جهت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده باید به سامانه ارزش افزوده مراجعه کنید و با درج نام کاربری و کلمه عبوری که قبلا در قسمت پیش ثبت نام دریافت شده وارد صفحه مربوطه می شویم و با انتخاب گزینه تسلیم اظهارنامه عادی و پس از انتخاب سال عملکرد و دوره مالیاتی آماده تکمیل اطلاعات اظهارنامه می شویم.

با ثبت اطلاعات شامل فروش کالا و خدمات مشمول ارزش افزوده  ، هم چنین خرید کالا و خدمات مشمول یا معاف از ارزش افزوده سامانه به صورت خودکار میزان مالیات و عوارض قابل پرداخت یا قابل استرداد را محاسبه می کند و با تایید اطلاعات اظهارنامه ارسال نهایی می شود.

می توانید با مشاهده این فیلم نحوه ارسال اظهارنامه ارزش افزوده را با جزئیات کامل یاد بگیرید.

اگر  این فیلم آموزشی برای شما مفید بوده می توانید آن  را در قسمت زیر دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hamyarhesab.com/?p=1161
اشتراک گذاری:
سعید پیریایی وبسایت شخصی
سعید پیریایی هستم مدرس و مشاور مالیاتی، خوشحال می شوم تجربیات چند ساله خودم رو با ارسال مقالات اموزشی در دسترس شما دوستان عزیز قرار بدهم.
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

2 نظر در مورد نحوه ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.