0
0

حد نصاب معاملات کوچک در گزارشات فصلی

2211 بازدید
hamyarhesab thumbnail

در این فیلم سعید پیریایی بصورت کامل نحوه ارسال صورتحساب بصورت تجمیعی را ارائه نموده و می توانید مشاهده نمایید.

حد نصاب معاملات کوچک از جمله مواردیست که باید در زمان ارسال صورت معاملات فصلی به آن توجه داشته باشیم.

  • طبق ماده 169 قانون مالیاتهای مستقیم کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول ارسال صورت معاملات فصلی هستند پس از ثبت نام در نظام مالیاتی باید برای معاملات خود صورتحساب صادر کنند و این صورتحسابها باید به نحوی باشد تا مورد تایید سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد و تمامی الزامات صدور صورتحساب اعم از نام خریدار ، نام فروشنده ، کد اقتصادی  ، شناسه ملی و … مربوط به هر دو طرف معامله را رعایت نمایند.
  •  زمانی که سازمان امور مالیاتی حد نصاب معاملات کوچک را مشخص می کند اگر  در طول یک فصل معامله ای صورت بگیرد و مبلغ آن کمتر از 5 درصد حد نصاب تعیین شده باشد نیازی به درج کد اقتصادی و اعلام اطلاعات طرف معامله به دارایی را نخواهیم داشت اما اگر مبلغ صورتحساب بیشتر از حد نصاب تعیین شده باشد باید اطلاعات کامل طرف معامله درج شود.
  • هر ساله در قانون برگزاری مناقصات مبلغ حد نصاب معاملات کوچک مشخص می شود00 و برای سال 98 مبلغ 328.000.000 ریال و 5 درصد از این مبلغ معادل 16.400.000 ریال را در صورتی که خرید از اشخاص حقیقی باشد می توانیم این صورتحسابها را بصورت تجمیعی ثبت نماییم.

شروط ثبت صورتحساب به صورت  تجمیعی

ثبت فاکتور به صورت تجمیعی در صورت معاملات فصلی شروطی دارد که باید رعایت شود :

خرید تنها از اشخاص حقیقی باشد و حتما باید مبلغ 5 درصد حد نصاب معاملات کوچک را رعایت کنیم در صورتی که صورتحساب خرید از اشخاص حقوقی باشد نمی توانیم آن را به صورت تجمیعی وارد کنیم و در این موارد باید هر صورتحساب به صورت جداگانه ثبت گردد.

نحوه ارسال تجمیعی در سامانه صورت معاملات فصلی

نحوه ارسال صورتحسابها به صورت تجمیعی در سامانه صورت معاملات فصلی قسمتی با عنوان معاملات کمتر از 5 درصد مبلغ مشخص شده و با فعال نمودن تیک این قسمت می توانیم معاملات خود را به صورت تجمیعی وارد کنیم و مبلغ حد نصاب همانطور که اعلام شد هر ساله از طرف سازمان امور مالیاتی تعیین می شود تا مودیان در ارسال صورتحساب معاملات خود دچار اشتباه نشوند.

می توانید با مشاهده این فیلم نحوه ارسال صورتحساب بصورت تجمیعی را با جزئیات کامل یاد بگیرید.

اگر  این فیلم آموزشی برای شما مفید بوده می توانید آن  را در قسمت زیر دانلود نمایید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://hamyarhesab.com/?p=1169
اشتراک گذاری:
سعید پیریایی وبسایت شخصی
سعید پیریایی هستم مدرس و مشاور مالیاتی، خوشحال می شوم تجربیات چند ساله خودم رو با ارسال مقالات اموزشی در دسترس شما دوستان عزیز قرار بدهم.
مطالب بیشتر

نظرات

2 نظر در مورد حد نصاب معاملات کوچک در گزارشات فصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. ممنون از توضیحات شما. یه سوال داشتم : مبلغ کمتراز 5درصد حدنصاب معاملات کوچک ، مبلغ با ارزش افزوده است یا بدون ارزش افزوده باید کمتراز 5درصد حدنصاب معاملات کوچک باشد؟ تشکر

    40